Aktualności z 2009 roku
Informujemy, iż w związku z wprowadzeniem zmian w cennikach poszczególnych operatorów narodowych od 1 stycznia 2010 wprowadzone zostają opłaty administracyjne w przypadku opłacenia odnowienia domen po ich terminie ważności (dotyczy daty przedłużenia czyli terminu wpłynięcia środków na konto operatora).
Opłaty dotyczą domen:
a. .pl (wszystkie domeny zarządzane przez NASK tj. .pl, com.pl, net.pl, waw.pl itp) - 10 zł netto (12,20 zł brutto)
b. .es, .gd, .it, .jp, .ru, .sc, .se, .tc, .vg - 150 zł netto (183 zł brutto)
Przypominamy, że tego typu opłata pobierana jest od samego początku istnienia domeny .eu. i wynosi 200 zł netto (244 zł brutto) w momencie płatności po terminie.
W przypadku większości domen (np. .pl, .eu) można je przedłużyć maksymalnie do 7 dni po dacie wygaśnięcia.
Przypominamy iż faktury za domeny wystawiane są na 3 tygodnie przed terminem wygaśnięcia - prosimy o ich terminowe opłacanie.
23.12.2009 - Godziny pracy w Wigilię (24 grudnia)
Informujemy, że w dniu 24.12.2009 Biuro Obsługi Klienta będzie czynne do godziny 12:00.
22.11.2009 - Zmiany związane z blokadą portu 25 przez TP S.A.
W związku z planami blokady portu 25 w sieci Telekomunikacji Polskiej, na serwerach została uruchomiona obsługa portu 587.
Jednocześnie użytkowników korzystających z poczty w tej sieci prosimy o sprawdzenie i ewentualnie dokonanie odpowiednich zmian w swojej konfiguracji. Zalecamy jednocześnie używanie szyfrowanych połączeń w konfiguracji czytników poczty, dokładny opis prawidłowej konfiguracji znajduje się pod adresem: http://wer.pl/pkonfiguracja_poczty.php
Informacja na stronie Telekomunikacji polskiej:
http://www.tp.pl/prt/pl/tpcert/aktualnosci/wiadomosci/zabezpiecz/?_a=685898
22.11.2009 - Nowe możliwości w panelach administracyjnych Webas.
Pakiety hostingowe i platformy e-Biznes:
a. wprowadzenie zakładki "bezpieczeństwo" w Webas dla konta ftp:
- przeniesiono tu możliwość zablokowania dostępu do konta FTP (zalecane)
- wprowadzono możliwość zablokowania wyłącznie wgrywania plików na konto bez blokowania dostępu
- wprowadzono możliwość zablokowania wyłącznie ściągania plików z konta bez blokowania dostępu
b. udostępnienie opcji 'wildcard' podczas edycji/dodawania domeny.
"Wildcard" to możliwość takiej konfiguracji domeny, aby wraz z wszystkimi jej subdomenami kierowała w to samo miejsce.
UWAGA! opcja jest dostępna, tylko gdy ustawiono 'brak limitu' na ilość subdomen.
c. dodanie dodatkowego wewnętrznego RBL .
RBL to zbiór adresów IP, z których odnotowano wysyłanie spamu - niechcianej poczty e-mail. Do tej pory Klienci naszej sieci mieli możliwość korzystania z RBLi zewnętrznych blokujących głównie adresy IP z zagranicy. Wewnętrzny RBL to zbiór adresów IP tworzony przez administratorów Kei.pl na podstawie zgłoszeń otrzymanych od Klientów głównie spamu rozsyłanego przez polskie firmy. Adresy IP do wewnętrznego RBL dodawane są w przypadku wielokrotnego spamu, czyli lista zawiera te które są największym zródłem niechcianej korespondencji. Ze względów bezpieczeństwa dla usług hostingowych wewnętrzny RBL włączony jest na stałe podobnie jak RBL zewnętrzne. W przypadku Platform e-Biznes korzystanie z RBLa wewnętrznego jest dobrowolne - w celu zmiany ustawień należy dokonać modyfikacji w zakładce Poczta / Filtr spamu / Zaawansowane / Domyślnie aktywna obsługa RBLa wewnętrznego (domyślnie Tak).
02.09.2009 - Zmiana IP serwera SMTP
W związku z blokadą jednego z naszych adresów IP poprzez wpisanie go na jedną z list antyspamowych, w dniu dzisiejszym w godzinach popołudniowych uległ zmianie adres IP serwera SMTP (poczty wychodzącej)
Za wszelkie ewentualne niedogodności z tym związane bardzo przepraszamy.
28.07.2009 - Czas pracy BOK w dniu 29.07.2009
Uprzejmie informujemy, że ze względu na sezon urlopowy Biuro Obsługi Klienta w dniu 29.07.2009 (piątek) będzie czynne do godziny 12:00.
Za wszelkie niedogodności z tym związane bardzo przepraszamy.
24.07.2009 - Czas pracy BOK w dniu 24.07.2009
Uprzejmie informujemy, że w dniu 24.07.2009 (piątek) Biuro Obsługi Klienta będzie czynne od godziny 10:00.
Za wszelkie niedogodności z tym związane bardzo przepraszamy.
09.04.2009 - Skrócony czas pracy BOK w dniu 10.04.2009
Uprzejmie informujemy, że w dniu 10.04.2009 (piątek) Biuro Obsługi Klienta będzie czynne do godziny 13:30.
Za wszelkie niedogodności z tym związane bardzo przepraszamy.
02.04.2009 - WAŻNE - bezpieczna modyfikacja strony www przez FTP.
W ostatnich tygodniach dochodzi do bardzo wielu włamań na strony www w całej sieci internet, do których nie doszłoby gdyby stosowane były poniższe wskazówki. Mechanizm tych włamań polega na tym iż na domowym/firmowym komputerze użytkownika instalowana jest aplikacja sczytująca hasło do konta ftp w trakcie połączenia zwykłym protokołem FTP lub też po prostu zapisanego w programie Total Commander. Informacje o loginie i haśle są następnie wykorzystywane do połączenia się z kontem i podmianie plików stron www - najczęściej w sposób niewidoczny na pierwszy rzut oka ponieważ dopisywany jest wyłącznie dodatkowy kod łączący się z inną stroną. W konsekwencji serwisy www są infektowane kodami wirusów lub trojanów poniżej, w związku z tym poniżej przesyłamy instrukcje jak w prosty sposób można zapobiegać takim sytuacjom:
A. NIGDY NIE ZAPISUJ HASŁA DO KONTA FTP W PROGRAMIE (np. Total Commander).
B. W CELU REALIZACJI BEZPIECZNEGO POŁACZENIA Z SERWEREM FTP UŻYWAJ ZAWSZE PROTOKOŁÓW sFTP, SCP LUB FTP+TLS.
C. NA KOMPUTERZE UŻYWAJ PROGRAMU ANTYWIRUSOWEGO AKTULIZOWANEGO ONLINE (dla użytku prywatnego np. http://www.avast.com)
D. UAKTYWNIJ DOSTĘP DO FTP TYLKO WTEDY GDY TEGO POTRZEBUJESZ (nowa opcja dostępna w programie Webas dla każdego konta FTP w zakładce Konto FTP => Parametry => Blokada ftp)
Więcej informacji na ten temat bezpieczego połączenia z FTP znajdą Państwo również w naszej stronie pomocy: http://wer.pl/pfaq.php#II1a
23.03.2009 - Zmiana adresów IP serwerów w dniu 06/07 kwietnia 2009 r.
W związku ze koniecznymi zmianami w routingu naszej sieci istnieje konieczność zmiany adresów IP naszych serwerów www oraz baz danych.
Termin migracji zaplanowany jest w nocy 06/07 kwietnia 2009r. Migracji podlegać będą serwisy (konta) które znajdują się pod następującymi adresami IP:
Dotychczasowe IP -> Nowe IP
195.149.226.28 -> 94.152.131.193
195.149.226.29 -> 94.152.131.194
195.149.226.50 -> 94.152.131.195
195.149.226.54 -> 94.152.131.196
195.149.225.199 -> 94.152.131.197 (serwer MySQL: mysql.wer.pl)
195.149.228.54 -> 94.152.131.198 (serwer PostgreeSQL)
Sama zmiana polega na:
1. Uruchomieniu kopii serwera na 2 adresach IP (starym i nowym do czasu zmian wszystkich domen w DNS),
2. Zmianie danych dostępowych w Państwa skryptach umieszczonych na koncie ftp (które będziemy mogli odczytać),
3. Następnie stary adres zostanie wyłączony.
Z naszej strony wszystkie operacje są wykonywane automatycznie tj, uruchomienie 2 serwera, skopiowanie danych, skopiowanie baz danych, zmiana danych dostępowych w skryptach na nową notację oraz zmiana IP dla domen znajdujących się na danym serwerze na nowe IP.
Po migracji mogą się pojawić problemy z przyjmowaniem maili przez serwery wykorzystujące mechanizm antyspamowy SPF, związane jest to z propagacją zmian w DNS, po kilku godzinach po migracji w przypadku domen których IP zmienimy automatycznie w DNS problem powinien ustąpić.
Niestety wszystkich operacji nie możemy wykonać sami, dlatego też po migracji należy sprawdzić:
- działanie serwisów,
- zmienić dane dostępowe do baz danych w zakodowanych skryptach (o ile takie istnieją) lub w plikach które nasze skrypty nie zmienią automatycznie,
- zmienić delegację domen znajdujących się na zewnętrznych serwerach DNS (innych niż ns1.wer.pl ; ns2.wer.pl),
- sprawdzić czy w programie pocztowym, w miejscu konfiguracji adresów serwery poczty wychodzącej i przychodzącej nie używają Państwo ww. adresów IP.
Jeżeli używają Państwo niestandardowych ( tj. różnych od np. mysql.wer.pl ) domen do łączenia się z serwerami bazodanowymi prosimy wówczas o informację jakie są to domeny.
W razie jakichkolwiek wątpliwości służymy Państwu pomocą pod niżej wymienionym adresem email.
Ewentualna niedostępność działania usług związana będzie głównie z czasem wykonywania się synchronizacji danych oraz czasem przeniesienia baz danych. Za wszelkie niedogodności związane z operacją serdecznie przepraszamy i jednocześnie zapewniamy iż postaramy się aby operacja zmiany adresów była dla Państwa niezauważalnie krótka i nieuciążliwa.
20.03.2009 - Skrócony czas pracy BOK w dniu 01.04.2009
Uprzejmie informujemy, że w dniu 01.04.2009 (środa) Biuro Obsługi Klienta będzie czynne w godzinach od 8.00-11.30.
Za wszelkie niedogodności z tym związane bardzo przepraszamy.
16.02.2009 - Skrócony czas pracy BOK w dniu 18.02.2009
Uprzejmie informujemy, że w dniu 18.02.2009 (środa) Biuro Obsługi Klienta będzie czynne do godziny 13:00.
Za wszelkie niedogodności z tym związane bardzo przepraszamy.