Zakładanie i konfiguracja kont pocztowych.
W panelu administracyjnym można szybko i łatwo skonfigurować swoje konto pocztowe. Można dodawać, usuwać konta pocztowe, zmieniać parametry założonego już konta, np. hasło lub jego pojemność jak również skonfigurować dodatkowe usługi dla konta np. przekierowanie lub autoresponder (automatyczna odpowiedź).
Do administracji serwerem pocztowym logujemy się poprzez panel administracyjny WebAs pod adresem http://webas.nazwadomeny.pl, ukazuje nam się okno logowania
podajemy jako użytkownika nazwę konta ftp oraz odpowiednie hasło.
Aby zalogować się do administracji pocztą aby np. dodać konto email należy wejść w zakładkę Usługi/Poczta
Aby dodać nowe konto email klikamy na przycisk Nowa skrzynka
Uzupełniamy dane konta i zapisujemy zmiany. Konto zostaje dodane i można już z niego korzystać.
Zalecana konfiguracja Antyspamowa:
Może się zdarzyć, że poczta jakiej oczekujemy zostanie uznana jako spam. Aby uniknąć sytuacji, że taka poczta nie jest ściągana przez nasz program pocztowy bo jest przeniesiona do specjalnego folderu 'Spam' na serwerze, zalecamy w ustawieniach
filtra antyspamowego postawowego ustawić opcję 'Oznakowanie emaila słowem SPAM'. Wiadomość uznana za spam zostanie pobrana z serwera, a w tytule będzie miała dopisek SPAM.
Szczegółowy opis jak można włączyć filtry antyspamowe https://wer.pl/Konfiguracja-Anty-Spam
Drugim sposobem logowania się do programu zarządzania serwerem pocztowym jest logowanie przez WebMaila pod adresem http://poczta.nazwadomeny.pl (w miejsce nazwadomeny.pl wpisz własną domenę)
Po wpisaniu w przeglądarce powyższego adresu nastąpi przekierowanie na adres serwera poczty np. https://poczta58694.wer.pl/ i ukaże się Państwu poniższe okno logowania
gdzie należy podać odpowiednio:
Nazwa użytkownika (pełen adres email): postmaster@nazwadomeny.pl
oraz hasło
W stopce strony logowania znajduje się m.in. link do poprzedniej wersji WebMaila, z którego również można nadal korzystać
UWAGA: Przy użyciu logowania do skrzynki poprzez protokół IMAP (czyli np. poprzez WebMail lub w przypadku ustawienia typu serwera obsługującego
poczte IMAP zamiast POP3 w programie do odbioru poczty) wiadomości z foldera KOSZ (TRASH) są automatycznie usuwane po 45 dniach
Zalecane ustawienia konta domyślnego - Catch-all
Konto domyślne (Catch-all) to konto, którego zadaniem jest przechwycenie poczty trafiającej do danej domeny pocztowej, ale na adres który nie istnieje
czy to w postaci właściwego konta email czy aliasu.
Sugerujemy nie ustawianie konta domyślnego w ramach domeny ponieważ największa
ilość spamu przychodzi na nieistniejące konta i wtedy trafia na konto domyślne.
Ta spora ilość spamu musi zostać przeskanowana zarówno przez skaner antywirusowy jak i
antyspamowy. Z pewnościa również powoduje to sporą stratę Państwa czasu gdyż takich niechcianych
maili dostarczonych na konto domyślne zazwyczaj jest kilkaset dziennie. Niestosowanie konta
domyślnego jest na chwilę obecną standardową tendencją w nowoczesnych przedsiębiorstwach właśnie
ze względu na bardzo duże ilości spamu dostarczane w ten sposób.
Ustawienia konta domyślnego w panelu WebAs:
Napisz do nas:
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach, zapytaj nas: