Dodawanie i konfiguracja konta email
Spis treści
1. Zaloguj się do panelu WebAs
2. Dodawanie nowego i edycja konta email
3. Logowanie do konta przez WebMail
4. Konto domyślne i zalecane ustawienie (Catch-all)
Logowanie do WebAs
W panelu administracyjnym WebAs można szybko dodać swoje konto pocztowe. Panel pozwala na dodawanie, usuwanie jak i zmianę parametry założonego już konta. Dzięki niemu można również zmienić hasło lub jego pojemność jak również skonfigurować dodatkowe usługi dla konta np. przekierowanie na inne konto email lub autoresponder (automatyczna odpowiedź).
Do administracji serwerem pocztowym logujemy się poprzez panel administracyjny WebAs pod adresem (uwaga bez przedrostka www.):
http://webas + nazwadomeny.pl - więcej informacji o panelu WebAs.
Po wprowadzeniu odpowiedniego adresu w dowolnej przeglądarce internetowej (np. Mozilla) ukazuje nam się okno logowania:
W oknie logowania jako:
- użytkownika - podajemy nazwę konta ftp
- hasło - podajemy hasło do konta ftp. Uwaga - można ustawić osobne hasło do logowania się do panelu WebAs inne niż do ftp. W takim przypadku należy oczywiście podać ustawione hasło do panelu WebAs.
2. Dodawanie nowego i edycja konta email
Po zalogowaniu się do WebAs należy wejść do administracji pocztą, a następnie do menu: Usługi => Poczta.
Następnie należy wskazać właściwą nazwę domeny w rozwijanej liście o nazwie 'Domena'.
W celu dodania nowego konta email naciskamy przycisk 'Nowa skrzynka'.
W celu edycji / zmiany parametrów istniejącego konta email wybieramy go klikając w jego adres na dostępnej liście kont email.
Uzupełniamy dane konta:
i zapisujemy zmiany za pomocą znajdującego się na dole przycisku 'ZAPISZ FORMULARZ'.
Po tych tej operacji odpowiednio nowe konto zostanie dodane (lub zmodyfikowane) i można już z niego korzystać.
Zalecana konfiguracja Antyspamowa:
Szczegółowy opis jak można włączyć filtry antyspamowe https://wer.pl/Konfiguracja-Anty-Spam.
2. Logowanie do poczty przez WebMail
Drugim sposobem logowania się do programu zarządzania kontami poczty jest logowanie przez WebMaila pod adresem http://poczta.nazwadomeny.pl (w miejsce nazwadomeny.pl wpisz własną domenę).
Po wpisaniu w przeglądarce powyższego adresu nastąpi przekierowanie na adres serwera poczty np. https://poczta58694.wer.pl/ i ukaże się Państwu poniższe okno logowania:
gdzie należy podać odpowiednio:
Nazwa użytkownika (pełen adres email): postmaster@nazwadomeny.pl
oraz hasło.
UWAGA: Przy użyciu logowania do skrzynki poprzez protokół IMAP (czyli np. poprzez WebMail lub w przypadku ustawienia typu serwera obsługującego poczte IMAP zamiast POP3 w programie do odbioru poczty) wiadomości z foldera KOSZ (TRASH) są automatycznie usuwane po 45 dniach.
Zalecane ustawienia konta domyślnego - Catch-all
Konto domyślne (Catch-all) to konto, którego zadaniem jest przechwycenie poczty trafiającej do danej domeny pocztowej, ale na adres który nie istnieje czy to w postaci właściwego konta email czy aliasu. Sugerujemy nie ustawianie konta domyślnego w ramach domeny ponieważ największa ilość spamu przychodzi na nieistniejące konta i wtedy trafia na konto domyślne.
Warto dodać, że ta spora ilość spamu kierowana na konto domyślne musi zostać przeskanowana zarówno przez skaner antywirusowy jak i antyspamowy. Z pewnościa również powoduje to sporą stratę Państwa czasu gdyż takich niechcianych maili dostarczonych na konto domyślne zazwyczaj jest kilkaset dziennie. Niestosowanie konta domyślnego jest na chwilę obecną standardową tendencją w nowoczesnych przedsiębiorstwach właśnie ze względu na bardzo duże ilości spamu dostarczane w ten sposób.
Ustawienia konta domyślnego w panelu WebAs: