Stosowanie reguł i filtrów dla poczty przychodzącej
Wspomaganie filtrów antyspamowych
Poniżej opiszemy filtry poczty jakie można sobie ustawić po zalogowaniu się na swoje konto w WebMailu pod adresem:
http://poczta.NazwaWlasnejDomeny.pl .
Narzędzie to jest doskonałym uzupełnieniem systemu antyspamowego działającego na serwerze jak również pomaga nam w automatycznym zarządzaniu zawartością
poczty i utrzymaniu porządku (np. poprzez automatyczne przenoszenie wiadomości do konkretnych folderów).
Po zalogowaniu się do swojego konta pocztowego poprzez Webmaila wchodzimy w Ustawienia -> Filtry -> i klikamy na ikonkę plusa (+) aby dodać nowy filtr.
W polu nazwa wpisujemy dowolną nazwę dla filtra, np. filtr antyspamowy
Aby filtr działał musi być zaznaczony checkbox w polu 'Aktywny"
Numer reguły będzie określał kolejność wykonywania filtrów jeśli będziemy ich mieli więcej
Pole 'Zastosować do wiadomości' - możemy wybrać czy filtr ma działać dla wiadomości, które spełnią wszystkie kryteria jakie podamy
w filtrze lub dowolne kryterium z listy podanych w polu poniżej.
Dodaj kryterium - klikamy na ikonkę (+) aby dodać kryterium wg jakiego ma działać filtr
Pole Kryteria - możemy wybrać do jakiej części wiadomości ma się odnosić filtr, jeśli chcemy aby filtr zadziałał gdy w temacie wiadomości znajduje się słowo SPAM to ustawiamy kryterium: Temat zawiera SPAM.
Dodaj akcję - klikamy na ikonkę (+) aby dodać akcję jaką ma wykonać filtr po znalezieniu wiadomości spełniających nasze kryteria.
Wybieramy np. Przenieś do folderu Spam
>
Na zakończenie klikamy na przycisk Dodaj aby zapisać filtr. Będzie on działał też po wylogowaniu się z panelu Webmail.