Roundcube WebMail - opis i instrukcja użytkowania

Jak uruchomić WebMaila
Odczytywanie i wysyłanie wiadomości
Katalogowanie wiadomości
Ustawienia (zmiana hasła, aliasy, antyspam, auto-odpowiedź, filtry/reguły wiadomości)

Dlaczego warto używać Webmail do obsługi poczty? Przede wszystkim jest bezpieczniej, więcej na naszym blogu.

Nie musisz instalować programu pocztowego na swoim urządzeniu. W ramach wykupionej usługi Hosting SSD lub Hosting HDD możesz korzystać z poczty bezpośrednio na serwerze. Każdy szanujący się dostawca udostępnia aplikację do obsługi poczty email przez przeglądarkę internetową (w skrócie tzw. WebMail).
Podobnie w Wer.pl zainstalowaliśmy na serwerze Roundcube WebMail , który możesz otworzyć w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych (polecamy Mozilla Firefox, Google Chrome). Poniżej znajdziesz manual z pomocą którego dowiesz się jak wykonać najpopularniejsze operacje za pomocą tego WebMaila.

Aby otworzyć program należy w pasku adresowym przeglądarki wpisać adres wg wzoru:
poczta. + nazwa domeny dla danego konta
Przykładowo jeśli posiadasz konto email ania@wer.pl należy wpisać w pasku adresowym: http://poczta.wer.pl



a po otwarciu przeglądarki należy uzupełnić formularz adresem email i hasłem do konta pocztowego:



Jednocześnie warto podkreślić, że korzystanie z WebMaila jest dużo bezpieczniejszym rozwiązaniem, szczególnie w sytuacji gdy mamy podejrzenia, że doszło do zainfekowania naszego komputera. Oprócz obsługi poczty aplikacja Roundcube Webmail posiada wbudowany kalendarz i istnieje też możliwość tworzenia zadań do wykonania.

Poniżej przedstawiamy instrukcję i opis podstawowych funkcji Webmaila:

Odczytywanie i wysyłanie wiadomości

Aby odczytać wiadomości w Webmailu należy po zalogowaniu się kliknąć w menu po lewej na Odebrane a następnie kliknąć dwukrotnie na temat wiadomości, którą chcemy odczytać.
Przyciskiem po prawej stronie można też włączyć lub wyłączyć szybki podgląd wiadomości, dzieki któremu wystarczy raz kliknąć na wiadomość aby treść wiadomości wyświetliła się w dolnej części ekranu.





W Webmailu można również odczytać zawartość nagłówka wiadomości.
Aby to zrobić klikamy na mały trójkącik po prawej stronie okna wiadomości.





Tak wygląda rozwinięta treść nagłówka wiadomości.





Aby napisać nową wiadomość klikamy na ikonkę pióra (pierwsza z lewej w górym menu)





Aby wysłać wiadomość klikamy na ikonkę samolociku (pierwsza z lewej w górym menu okna nowej wiadomości)





Aby dodać załączniki należy kliknąć ikonkę spinacza w górnym menu lub przycisk Dodaj załącznik w dolnej części po prawej.





Dodatkowo Webmail udostępnia nam możliwość dodawania załączników za pomocą metody drag&drop – przeciągnij i upuść. Wystarczy przeciągnąć zaznaczone pliki w pole zaznaczone poniżej.





Aby odpowiedzieć nadawcy należy kliknąć ikonkę strzałki w lewo, podwójna strzałka w lewo to ikonka odpowiedz wszystkim, używana w przypadku jednoczesnej korespondencji z wieloma adresatami. Ikonka strzałki w prawo służy do przesłania wiadomości dalej.



Formatowanie czcionki wysyłanej wiadomości - w WebMailu możemy sobie włączyć wysyłanie wiadomości w formacie html, a jeśli to zrobimy, możemy też wybrać czcionkę jaką będą pisane nasze wiadomości.

Aby to ustawić należy wejść w Ustawienia/Preferencje/Tworzenie wiadomości, włączyć opcję "Twórz wiadomości HTML", a następnie wybrać czcionkę oraz zapisać zmiany.


Katalogowanie wiadomości

Aplikacja umożliwia nam zakładanie dodatkowych folderów, za pomocą których można katalogować sobie korespondencję z różnymi kontrahentami.
Aby utworzyć nowy folder z menu po lewej klikamy Ustawienia (koło zębate)/Foldery oraz kilkamy na ikonkę (plus) na dole strony, następnie podajemy nazwę folderu, wybieramy folder nadrzędny lub jego brak (jeśli nasz nowy folder ma być w katalogu głównym) i zapisujemy zmiany.





Po stworzeniu odpowiednich folderów można w prosty sposób przenieść do nich wybrane wiadomości. Można to zrobić zaznaczając wiadomości i przenosząć je myszką do odpowiedniego folderu lub zaznaczamy wiadomości i z rozwijanego menu u góry wybieramy folder do którego mają być przeniesione.





Możemy też dodawać własne kontakty (wizytówki) Klientów
Z menu po lewej wybieramy Kontakty klikamy na grupę kontaktów np. Kontakty osobiste (można też stworzć własne grupy kontaktów) oraz na ikonkę plusa u dołu ekranu aby dodać nowy kontakt.





Webmail umożliwia zaimportowanie już istniejących kontaktów z pliku w formacie vCard lub CSV





Roundcube Webmail posiada wbudowany kalendarz oraz menadżer zadań, znajdują się one w głównym menu po lewej:



Ustawienia

Zarządzanie kontem, zmiana hasła, automatyczne filtrowanie wiadomości i inne ustawienia konta email
W WebMailu można zmienić hasło do konta:
Z menu po lewej wybieramy Ustawienia (koło zębate)/Hasło





Opis ustawień zaawansowanych:

Z menu po lewej wybieramy Ustawienia (koło zębate)/Zaawansowane





Identyfikacja

W sekcji Identyfikacja możemy m.in. włączyć powiadomienie o kończącym się miejscu na koncie pocztowym
- ustawimy przy jakiej zajętości procentowej powiadomienie ma zostać do nas wysłane
- ustawimy ilość dni przechowywania wiadomości w koszu
- oraz można też ustawić po ilu dniach nastąpi usuwanie starszych wiadomości ze skrzynki odbiorczej

Przekierowania

Możemy ustawić adresy na jakie będzie przekierowywana nasza poczta email, np. do współpracownika, gdy będziemy na urlopie.

Aliasy

Aliasy to dodatkowe nazwy konta email dla naszego konta głównego na jakie można wysyłać wiadomości a one dotrą na nasze główne konto email.

AntySpam

Użytkownik może tutaj włączyć lub wyłączyć filtry antyspamowe oraz dodawać konta email lub całe domeny do białej lub czarnej listy.
Aby włączyć wybrany moduł systemu antyspamowego należy zaznaczyć pozycję 'Filtr antyspamowy włączony'. (moduł SpamAssasin)





Dodatkowo można uruchomić moduły dodatkowe: RBL, SPF, Greylist.




Po włączeniu modułów antyspamowych można dodawać wyjątki na białą listę aby wiadomości z wpisanych na nią adresów zawsze do nas dochodziły. Podstawowy system antyspamowy (SpamAssasin) pozwala na dodawanie adresów na czarną listę, adresy wpisane na tą listę zawsze będą uznane za spam.

Szczegółowy opis modułów systemu antyspamowego znajduje się pod poniższymi linkami:
Co to jest Filtr Antyspamowy SpamAssassin i jak działa?
Co to jest moduł antyspamowy Greylist i jak działa?
Co to jest moduł antyspamowy RBL i jak działa?
Co to jest moduł antyspamowy SPF i jak działa?

Zalecana konfiguracja systemu antyspamowego:

1. Dla kont skonfigurowanych po protokole IMAP zalecamy ustawienie sposobu oznaczania filtra SpamAssasin na "Przenieś do folderu SPAM"


2. Dla kont skonfigurowanych po protokole POP3 zalecamy ustawienie sposobu oznaczania filtra SpamAssasin na "Oznakowanie e-maila słowem SPAM"


Szczegółowy opis systemu antyspamowego -> https://wer.pl/faq-konfiguracja-kont-pocztowych#III14

Auto-odpowiedź

Możemy włączyć tutaj autoodpowiedź jaka będzie wysyłana w odpowiedzi na wiadomośc wysłaną do nas np. gdy będziemy na urlopie

Filtry/reguły wiadomości
Narzędzie to jest doskonałym uzupełnieniem systemu antyspamowego działającego na serwerze jak również pomaga nam w automatycznym zarządzaniu zawartością poczty i utrzymaniu porządku (np. poprzez automatyczne przenoszenie wiadomości do konkretnych folderów)

Więcej informacji o regułach: https://wer.pl/konfiguracja-regul-poczty


Pełny manual do WebMaila znajdą Państwo na stronie producenta: Manual Webmail

Promocja! Teraz nawet 50% taniej!

Dobry, tani hosting w promocji

Każdy pakiet posiada:

  • nieograniczony transfer,
  • nieograniczona ilość baz danych,
  • nieograniczona ilość stron,
  • panel po polsku i angielsku,
  • nieograniczona ilość domen,
  • nieograniczona ilość kont e-mail,
  • ftp, php, mysql, cron
  • autoinstalator aplikacji itp.

Napisz do nas:

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach, zapytaj nas:

Rejestracja domen z Wer.pl - wszystkie domeny w najlepszych cenach.