Konfiguracja kont pocztowych

Konfiguracja kont pocztowych

1) Jak mogę założyć nowe konto pocztowe na moim serwerze?
2) Jak powinienem skonfigurować program pocztowy instalowany na komputerze (np. Outlook Express) aby móc odbierać pocztę ze swojego konta?
3) Jak mogę zalogować sie do mojego konta przez program do odbioru poczty przez WWW - WebMail?
4) Dlaczego nie mogę zalogować się do swojego konta i ściągnąć poczty poprzez program pocztowy?
5) Czy mogę ustawić dla mojego konta opcję typu "wakacje" (Autoresponder - automatyczna odpowiedź na otrzymanego e-maila)?
6) Jakie są moje adresy POP3 i SMTP?
7) Ochrona przed wirusami.
8) W jaki sposób mogę zablokować użytkownikowi czasowo dostęp do konta pocztowego bez jego fizycznego usunięcia?
9) W jaki sposób skonfigurować program pocztowy, aby wykorzystywać SSL?
10) Co to jest lista pocztowa i w jaki sposób działa?
11) Automatyczne dodawanie kont e-mail do listy pocztowej.
12) W jaki sposób można dodawać adresy e-mail do listy pocztowej wprost z mojej strony www?
13) W jaki sposób przesyłać wiadomości e-mail na konto FTP, aby móc je przetwarzać przez procmail?
14) Jak zbudowany jest nasz System antyspamowy?
15) Jak włączyć System antyspamowy dla pojedynczego konta E-mail
16) Jak można włączyć moduły antyspamowe RBL, SPF, Greylis dla całej domeny pocztowej?
17) Co to jest Filtr Antyspamowy SpamAssassin i jak działa?
18) Co to jest moduł antyspamowy Greylist i jak działa?
19) Co to jest moduł antyspamowy RBL i jak działa?
20) Co to jest moduł antyspamowy SPF i jak działa?
21) Czy wiadomości z foldera SPAM na moim koncie pocztowym są po pewnym czasie automatycznie usuwane?
22) W jaki sposób można przekierować pocztę na konto email w innej domenie?
23) W jaki sposób można przekierować pocztę na inną domenę?
24) Jak skonfigurować powiadomienie o przychodzącej poczcie poprzez SMS?
25) Jak wyświetlić pełen nagłówek wiadomości email?


III. Konfiguracja, modyfikacje i zarządzanie kontami pocztowymi (e-mail).

1) Jak mogę założyć nowe konto pocztowe na moim serwerze?

Aby założyć na serwerze dodatkowe konto np. biuro@twoja_domena.pl należy:
a) zalogować się do panelu webas:
adres: http://webas.twoja_domena.pl (Uwaga: bez www)
Jako login podajemy nazwę konta ftp
Jako hasło podajemy hasło do konta ftp (w panelu można ustawić osobne hasło do logowania się do panelu inne niż do ftp - jeśli masz ustawioną taką opcję hasło będzie różne od hasła do ftp)


b) dodać nowe konto w programie - Z menu po lewej wybieramy Usługi/Poczta -> Nowa skrzynka itd.
Po tej czynności konto istnieje już fizycznie i można z niego odbierać pocztę np. poprzez WebMail lub Outlook Express czy też inny program pocztowy


2) Jak powinienem skonfigurować program pocztowy instalowany na komputerze (np. Outlook Express), aby móc za jego pomocą odbierać pocztę ze swojego konta e-mail?

Szczegółowy opis konfiguracji znajdą Państwo pod linkiem pomocy http://www.wer.pl/konfiguracja-poczty

3) Jak mogę zalogować sie do mojego konta przez program do odbioru poczty przez WWW - WebMail (uwaga przykład dla konta e-mail konto@twoja_domena.pl na serwerze z domeną twoja_domena.pl)?

Aby zalogować się do konta przez program do odbioru poczty przez WWW (program pod adresem http://poczta.twoja_domena.pl) należy podawać:
Nazwa konta: konto@twoja_domena.pl
hasło: ******** (hasło właściwe dla tego konta)

4) Dlaczego nie mogę zalogować się do swojego konta i ściągnąć poczty poprzez program pocztowy?

Powodem może być:
a) źle wprowadzone hasło (jeśli zapomniałeś hasła zmień je w programie administracyjnym), a może użyłeś małych zamiast dużych liter - nasze serwery rozróżniają duże i małe litery,
b) źle skonfigurowany program do odbioru poczty (pamiętaj, aby wszędzie wpisywać pełną nazwę konta tzn. "konto@twoja_domena.pl" zamiast samo "konto")
c) domena nie jest jeszcze przeniesiona na serwer wer.pl (poczekaj, aż zostanie zmieniona delegacja domeny)
d) korzystasz z dns byłego providera u którego domena nadal jest wpisana w konfiguracji (usuń dns byłego providera)

5) Czy mogę ustawić dla mojego konta opcję typu "wakacje" (Autoresponder - automatyczna odpowiedź na otrzymanego e-maila)?

Tak. Aby ustawić taką opcję należy zalogować się do panelu WebAs adres: http://webas.twoja_domena.pl i wybrać z sekcji Usługi link Poczta a następnie klikamy na konto które chcemy modyfikować.
W górnym menu zaznaczamy 'Auto-odpowiedź', włączamy autoodpowiedź (Obsługa TAK), podajemy datę początku i końca działania, wpisujemy jej treść i zapisujemy zmiany.
UWAGA: Wiadomość z autorespondera nie jest wysyłana jeśli gdzieś, w treści bądź w temacie, jest użyte słowo 'autoresponder' (jest to działanie zabezpieczające przed zapętleniem).

6) Jakie są moje adresy POP3 i SMTP?

W przypadku każdego serwera (np. o adresie: twoja_domena.pl) adresy serwerów SMTP oraz POP3 mają identyczną z jego adresem, następującą postać:
SMTP: twoja_domena.pl
POP3: twoja_domena.pl

7) Ochrona przed wirusami.

Na wszystkich kontach e-mail zainstalowane jest komercyjne oprogramowanie skanera antywirusowego. Działanie programu polega na wykrywaniu wirusów i ich automatycznym usuwaniu. Po usunięciu takiego wirusa zarówno do odbiorcy jak i nadawcy wysyłana jest informacja o zawirusowanej poczcie zawierająca dane nadawcy oraz odbiorcy wiadomości. Baza wirusów skanera uaktualniana jest nawet kilka razy w ciągu dnia w związku z czym daje on 99% skuteczności. Skaner jest automatycznie włączany dla każdego konta w związku z czym nie jest konieczne zaznaczanie dodatkowych pozycji w programach administracyjnych. Powiadomienie o zainfekowanej poczcie wysyłane jest z konta postmaster@twoja_domena.pl .
Jednocześnie pragniemy przypomnieć iż korzystanie z naszego programu pocztowego (WebMail) pod adresem www.poczta.twoja_domena.pl jest znacznie bezpieczniejsze niż z innych, aczkolwiek bardziej popularnych aplikacji.

8) W jaki sposób mogę zablokować użytkownikowi czasowo dostęp do konta pocztowego bez jego fizycznego usunięcia?

Aby czasowo zablokować użytkownikowi dostęp do konta pocztowego należy zalogować sie do panelu WebAs, adres: http://webas.twoja_domena.pl i w sekcji Usługi kliknąć na Poczta. Następnie zaznaczyć okienko blokada przy blokowanym koncie. Po zablokowaniu wszystkie wiadomości znadujące się na koncie nadal na nim będą jednak użytkownik nie będzie miał już do nich dostępu. Blokowane są następujące usługi:
a) odbieranie i wysyłanie wiadomości przez program pocztowy (POP3 i SMTP),
b) odbieranie poczty przez WWW,
c) przesyłanie wiadomości na konto.
W każdej chwili można odblokować konto ponownie odznaczając okienko blokady i wszystkie usługi zostaną automatycznie włączone.

9) W jaki sposób skonfigurować program pocztowy, aby wykorzystywać SSL?

Aby wykorzystywać możliwość przesyłania wiadomości za pomocą bezpiecznego protokołu SSL należy dokonać odpowiednich ustawień w programie do odbioru poczty np. Outlook Express - przykład ustawień w przypadku Outlook Express:
a) ustawienia dokonuje się w:
Narzędzia / Konta / Właściwości (właściwe konto) / Zaawansowane
b)
- Poczta wychodząca SMTP - port 465 - x (zaznaczenie) - ten serwer wymaga bezpiecznego połączenia SSL
- Poczta przychodząca POP3 - port 995 - x (zaznaczenie) - ten serwer wymaga bezpiecznego połaczenia SSL
Uwaga: czasami w przypadku programu Outlook Express 6.0 mogą wystąpić błędy przy konfiguracji usługi SSL.

10) Co to jest lista pocztowa i w jaki sposób działa?

Lista pocztowa umożliwia masowe wysyłanie poczty elektronicznej do wszystkich adresatów znajdujących się na danej liście.
Aby założyć listę pocztową należy się zalogować do panelu WebAs adres: http://webas.twoja_domena.pl i w sekcji Usługi kliknąć na Poczta. Wybieramy u góry zakładkę Listy
Ustawiamy odpowiednio:
Nazwę listy np. info@twoja_domena.pl
Tryb działania listy (otwarta, zamknięta, moderowana)
Wpisujemy konta email
I zapisujemy zmiany

Aby wysłać wiadomość na adresy znajdujące sie na liście należy wysłać ją na adres email stworzonej listy pocztowej np. info@twoja_domena.pl

W programie administracyjnym istnieje możliwość moderowania list pocztowych:
a) lista otwarta - wtedy na listę można pisać z dowolnego adresu e-mail, czyli e-mail wysłany z dowolnego adresu zostanie rozesłany do wszystkich zapisanych na listę,
b) lista zamknięta - na listę mogą pisać tylko użytkownicy, których adres znajduje się na liście, czyli wiadomość wysłana przez jednego z użytkowników trafi na wszystkie inne adresy e-mail wpisane na listę,
c) lista moderowana: na listę mogą pisać tylko wybrane osoby których adres e-mail podany jest jako adres moderatora. Wiadomości z innych adresów są automatycznie usuwane i nie są przesyłane na żaden adres.
Przy wyborze listy należy zwrócić uwagę na to kto będzie użytkownikiem listy. Jeśli np. ma to być tylko lista do rozsyłania informacji do użytkowników należy wybrać listę moderowaną, na którą można pisać wyłącznie z adresu podanego jako moderator, listy z wszystkich innych adresów (np. odpowiedzi) są usuwane i nie otrzymują ich inni użytkownicy listy, jak to jest np. w przypadku listy zamkniętej.

11) Automatyczne dodawanie kont e-mail do listy pocztowej.

W ramach każdego serwera możliwe jest uaktywnienie listy pocztowej (automatu do rozsyłania e-maili jednocześnie na wiele kont). Zakładanie listy odbywa się w programie do administracji serwerem pocztowym (adres: http://poczta.twoja_domena.pl) .
Aby uaktywnić automatyczne dodawanie kont do listy należy zaznaczyć tą opcję przy zakładaniu listy (zaznaczyć pozycję automatyczna subskrybcja w menu Tryb).
Automatyczne dodawanie adresów e-mail do listy może odbywać się na dwa sposoby:
a) wysłanie przez użytkownika pustego e-maila z tematem: "subscribe" (koniecznie małymi literami) na adres listy,
b) przez stronę i umieszczenie na niej odpowiedniego okna do dodawania adresów e-mail - należy w treści strony umieścić odpowiedni kod przesyłający e-maila z tematem "subscribe" na adres listy.
Wypisanie się użytkownika z listy jest możliwe po wysłaniu przez niego z danego adresu pustego e-maila z tematem "unsubscribe" co należy zaznaczyć w wysyłanej wiadomości.

12) W jaki sposób można dodawać adresy e-mail do listy pocztowej wprost z mojej strony www?

Przede wszystkim najpierw należy zaznaczyć opcję 'automatyczna subskrybcja' we właściwościach listy pocztowej. Aby to zrobić należy zalogować się do administracji serwerem pocztowym, edytować wybraną listę pocztową i w menu Tryb zaznaczyć pozycję 'automatyczna subskrybcja'
Przykładowy skrypt pozwalający na umieszczenie na stronie okna subskrypcji znajduje się pod adresem:
http://wer.pl/pliki/subscribe.txt
Należy do niego wprowadzić własne dane: adres listy, dodatkowe parametry strony itp. oraz zmienić rozszerzenie na php.

13) W jaki sposób przesyłać wiadomości e-mail na konto FTP, aby móc je przetwarzać przez procmail?

Aby odbierać wiadomości w ten sposób jako forward dla danego konta w programie do administracji serwerem pocztowym należy wpisać nazwę konta FTP np. 'firma', bez '@twoja_domenka.pl', wówczas poczta będzie trafiać na to konto ftp. Tam należy utworzyć plik .qmail o zawartości:
| preline procmail
A następnie utworzyć odpowiedni plik .procmailrc .

14) Jak zbudowany jest nasz System antyspamowy?

Nasz system antyspamowy zbudowany jest z czterech niezależnych modułów, które niezależnie od siebie można włączać i wyłączać:
- Moduł 'Filtr Antyspamowy SpamAssassin' - jest to głównie analiza nagłówków i treści wiadomości i ich ocena pod kątem cech charakterystycznych dla spamu - szczegóły w punkcie 17
- Moduł 'Greylist' - Przyjmowanie wiadomości dopiero przy drugiej próbie jej dostarczenia - szczegóły w punkcie 18
- Moduł 'RBL' - Blokowanie adresów IP, z których został rozesłany SPAM na postawie listy budowanej przez organizacje niezależne - szczegóły w punkcie 19
- Moduł 'SPF' - Mechanizm kontroli zgodności adresu nadawcy wiadomości z właściwym (wg dns) serwerem pocztowym domeny - szczegóły w punkcie 20

Dodatkowo trzy ostatnie moduły (Greylist, RBL, SPF) mogą być globalnie włączane lub wyłączane przez administratora domeny (użytkownik postmaster@nazwadomeny ) lub samodzielnie ustawione przez każdego użytkownika konta e-mail z osobna.

15) Jak włączyć System antyspamowy dla pojedynczego konta E-mail?

Aby włączyć wybrany moduł systemu antyspamowego dla danego konta E-mail należy zalogować się do poczty poprzez WebMail-a (adres: http://poczta.twoja_domena.pl ) i wybierając w nim z menu 'Narzędzia' opcję 'Zarządzanie kontem' oraz AntySpam zaznaczamy pozycję 'Włącz zabezpieczenia antyspamowe' (Moduł SpamAssassin) . Dodatkowo należy ewentualnie wg uznania i potrzeby można uruchomić moduły dodatkowe ('Opcje dodatkowe'): Greylist, RBL, SPF - ich opis szczegółowy w poniższych punktach.

Administrator może włączać i wyłączać filtry poprzez panel WebAs

16) Jak można włączyć moduły antyspamowe RBL, SPF, Greylis dla całej domeny pocztowej?

Aby włączyć wybrany moduł systemu antyspamowego dla wszystkich kont w wybranej domenie należy zalogować się dopanelu WebAs, Sekcja Usługi/Poczta, u góry wybieramy zakładkę Domeny i klikamy na nazwę domeny - tutaj można uruchomić odpowiednie moduły dodatkowe ('Opcje dodatkowe'): Greylist, RBL, SPF - ich opis szczegółowy w poniższych punktach. Uruchomienie opcji dla całej domeny nie wyklucza zmian przez poszczególnych użytkowników kont pocztowych (którym pojawiają się opcje wyboru 'Domyślne Wyłączone' lub 'Domyślne Włączone' oraz 'Tak' i 'Nie')

17) Co to jest Filtr Antyspamowy SpamAssassin i jak działa?

Filtr antyspamowy SpamAssassin to jeden z niezależnych modułów naszego systemu antyspamowego. Skanuje on automatycznie każdą wiadomość i jeśli jakaś wiadomość zostanie uznana za spam wówczas system oznacza ją słowem [SPAM] w tytule wiadomości lub przenosi do odpowiedniego foldera (w zależności od ustawionej opcji o czym poniżej). Dodatkowo dostępne pola odpowiedzialne za ustawienia reguł antyspamowych. Ustawienia są dostępne dla każdego posiadacza konta e-mail (logowanie: poczta.twoja_domena.pl , login: konto e-mail, hasło: hasło do konta e-mail) dzięki czemu każdy z użytkowników może samodzielnie włączyć filtr antyspamowy oraz dodać dodatkowe reguły.

Do możliwości oprogramowania należą:
a) włączenie, wyłączenie filtra,
b) działania na wiadomości uznanej za spam - tj. oznaczenie przez umieszczenie w temacie wiadomości słowa '[SPAM]' lub automatyczne przeniesienie wiadomości do folderu 'Spam'. Na koncie e-mail - folder 'Spam' może być automatycznie czyszczony, należy jedynie ustawić żądaną ilość dni.
c) dodatkowe reguły wiadomości (tzw. 'whitelist' oraz 'blacklist'):
- Lista nadawców blokowanych (blacklist): - możliwość umieszczenia (blokowania) całych domen (np. spam.pl), lub też pojedynczych kont e-mail z których nie chcemy otrzymywać wiadomości,
- Pomiń przy blokowaniu adresy (whitelist): - w przypadku umieszczenia w 'blacklist' adresu domeny np. spam.pl, tutaj można podać nazwę konta e-mail np. admin@spam.pl . Wówczas pomimo zablokowania całej domeny spam.pl, nadal będziemy otrzymywać wiadomości z adresu admin@spam.pl .

Jak działa filtr SpamAssassin:
Filtr oparty jest na oprogramowaniu SpamAssassin. Oprogramowanie to zawiera filtr samouczący się, który na podstawie: - informacji zawartych w nagłówkach wiadomości, temacie oraz treści wiadomości - weryfikacji adresu nadawcy oraz serwera pocztowego (czy występuje w bazach antyspamowych oraz czy list jest zgodny ze standardami przesyłania poczty internetowej) przyznaje wszystkim wiadomościom punkty na podstawie których dany mail jest klasyfikowany jako spam lub nie (ilość punktów przyznanych każdemu emailowi można sprawdzić w nagłówku wiadomości).
W zależności od ilości przyznanych punktów i ustawionej czułości filtra antyspamowego wiadomości które uzyskały:
- więcej niż 2 punkty - w przypadku ustawienia dużej czułości filtra - są uznawane i kwalifikowane jako spam;
- więcej niż 5 punktów - w przypadku ustawienia normalnej czułości filtra - są uznawane i kwalifikowane jako spam;
- więcej niż 7 punktów - w przypadku ustawienia małej czułości filtra - są uznawane i kwalifikowane jako spam;
- więcej niż 9 punktów - w przypadku ustawienia bardzo małej czułości filtra - są uznawane i kwalifikowane jako spam.

Już po pierwszych 2 tygodniach pracy z systemem usuwane było już około 95% spamu zagranicznego - a w miarę użytkowania systemu procent ten się zwiększa. Należy się jednak liczyć z tym iż w zależności od czułości ustawionego filtra system może (szczególnie przy ustawieniu dużej czułości) oznaczyć prawidłową wiadomość jako 'spam'. Jednak zdarza się to niezmiernie rzadko.

18) Co to jest moduł antyspamowy Greylist i jak działa?

Moduł antyspamowy Greylist to jeden z niezależnych modułów naszego systemu antyspamowego. Po włączeniu tej funkcji, serwer przyjmuje wiadomości dopiero przy drugiej próbie dostarczenia. Ponieważ wirusy i SPAMerzy niemal nigdy nie ponawiają próby wysyłki, funkcja ta chroni przed SPAMem niemal w 100%. Aktywacja powoduje niewielkie wydłużenie czasu dochodzenia poczty. Jeżeli serwer nadawcy nie ponowi próby dostarczenia wiadomości, poczta nie dotrze - zdarza się to jednak bardzo rzadko - adres takiego serwera może dodać do białej listy administrator.

19) Co to jest moduł antyspamowy RBL i jak działa?

Moduł antyspamowy RBL to jeden z niezależnych modułów naszego systemu antyspamowego. Funkcja blokowania adresów IP, z których został rozesłany SPAM. Lista adresów jest pobierana na bieżąco od organizacji niezależnych. Włączenie opcji znacznie ogranicza liczbę SPAMu, może jednak powodować niedochodzenie wiadomości, jeśli adres serwera nadawcy zostanie umieszczony na liście RBL.

20) Co to jest moduł antyspamowy SPF i jak działa?

Moduł antyspamowy SPF to jeden z niezależnych modułów naszego systemu antyspamowego. Opiera się on na mechanizmie weryfikacji przez serwer pocztowy, czy wiadomość została wysłana z prawidłowego serwera pocztowego nadawcy (który jest poprawny dla danego adresu e-mail - wg wpisów w dns dla danej domeny). Włączenie opcji ogranicza liczbę SPAMu i może chronić przed nowymi wirusami. Problemy występują rzadko i tylko w przypadku złej konfiguracji serwera nadawcy wiadomości.

21) Czy można ustawić automatyczne usuwanie wiadomości z foldera SPAM na moim koncie pocztowym?

Tak, aby zawartość folderu SPAM była automatycznie usuwana należy, w ustawieniach filtra antyspamowego, wpisać ilość dni po których SPAM ma być kasowany.

22) W jaki sposób można przekierować pocztę na konto w innej domenie?

Za pomocą programu administracyjnego do zarządzania serwerem pocztowym znajdującym się pod adresem http://poczta.twoja_domena.pl istnieje możliwość przekierowania poczty na konto pocztowe w innej domenie.
W tym celu należy skonfigurować właściwości konta domyślnego podając odpowiedni adres email w sekcji 'Konto w innej domenie pocztowej'
Wszelka korespondencja wysłana na nieistniejące konta pocztowe w konfigurowanej domenie zostanie przesłana na ustawione konto email.

23) W jaki sposób można przekierować pocztę na inną domenę?

Program administracyjny do zarządzania serwerem pocztowym ( http://poczta.twoja_domena.pl ) daje również możliwość przekierowania poczty na inną domenę.
W tym celu należy skonfigurować właściwości konta domyślnego podając odpowiednią domenę w sekcji 'Inna domena pocztowa'.
Wszelka korespondencja wysłana na nieistniejące konta pocztowe w konfigurowanej domenie zostanie przesłana na odpowiednie konta w ustawionej innej domenie pocztowej.

24) Jak skonfigurować powiadomienie o przychodzącej poczcie poprzez SMS? (w sieci Era, Orange, Plus)

    Program pocztowy WebMail umożliwa ustawienie Państwu przesyłania informacji o otrzymanych wiadomościach e-mail na telefon komórkowy. W zależności od sieci z której Państwo korzystaja konfiguracja różni się od siebie.

I. Obsługa bramki podstawowej EraOmnix.

W celu uzyskania loginu i hasła dzięki któremu będzie można wysyłac powiadomienia o przychodzącej poczcie na telefon komórkowy należy:

- wysłać wiadomość SMS z telefonu pod numer 6677 o treści "A" (dotyczy abonentów sieci EraGSM)
- wysłać wiadomość SMS z telefonu pod numer +48 604 11 66 77 o treści "A" (dotyczy abonentów innych sieci GSM) (opłata jak za normalny SMS)

Po otrzymaniu hasła należy się zalogować do bramki podstawowej EraOmnix gdzie należy wypełnić kwestionariusz osobowy.
Jako loginu należy użyc numeru telefonu z którego zostal wysłany SMS (dla abonentów innych sieci niż EraGSM należy dodać do numeru prefix 48 np.: 48609111781). Następnie należy ustawić w programie WebMail w ustawieniach danego konta pocztowego:
- numer telefonu na który mają przychodzić powiadomienia
- login na bramce
- hasło na bramce

W ten sposób można uzyskać bezpłatne powiadomienia, których limit wynosi 10 dziennie.

II. Powiadomienia do sieci Orange przez bramkę Orange MultiBox.

W celu uzyskania możliwości wysyłania bezpłatnych powiadomień o przychodzącej poczcie należy zarejestrować się na stronie https://www.orange.pl/portal/map/map/register. Po uzyskaniu loginu i hasła należy wpisać je w ustawieniach programu WebMail dotyczących danego konta pocztowego. Liczba wysłanych powiadomień, a zarazem SMSów na bramce wynosi 10 dziennie.

III. W przypadku usług sieci Plus GSM należy uzyskać login oraz hasło do miastoplusa.pl.

Aby to zrobić należy wysłać SMS o treści KLUCZ pod numer 2000 (koszt SMS-a według Twojej taryfy)
Następnie należy ustawić w programie WebMail w ustawieniach danego konta pocztowego:
- numer telefonu na który mają przychodzić powiadomienia
- login na bramce
- hasło na bramce

Program umożliwa podanie dwóch numerów telefonów na które będą przesyłane powiadomienia.

25) Jak wyświetlić pełen nagłówek wiadomości email?

W zależności od programu (klienta) pocztowego:

I. W programie WebMail (poczta przez przeglądarkę) - zaznaczamy wiadomość i klikamy na mały trójkąt aby pokazać pełen nagłowek

Nagłówek w WebaMail

II. W programie WebMail (poprzednia wersja) - stojąc na wybranej wiadomości należy naciśnąć przycisk H (Podgląd nagłówków wiadomości)

Nagłówek w WebaMail

III. W programie Mozilla Thunderbird - zaznaczamy wiadomość i klikamy na przycisk Inne i z listy rozwijanej wybieramy Wyświetl źródło

Nagłówek w Thunderbird

lub można włączyć w menu opcję: Widok => Pokazuj nagłówki => Wszystkie

IV. W programie Microsoft Office Outlook => instrukcja na stronie pomocy producenta: https://support.office.com/pl-pl/article/Przegl%C4%85danie-nag%C5%82%C3%B3wk%C3%B3w-wiadomo%C5%9Bci-e-mail-cd039382-dc6e-4264-ac74-c048563d212c?ui=pl-PL&rs=pl-PL&ad=PL

Promocja! Teraz nawet 50% taniej!

Dobry, tani hosting w promocji

Każdy pakiet posiada:

  • nieograniczony transfer,
  • nieograniczona ilość baz danych,
  • nieograniczona ilość stron,
  • panel po polsku i angielsku,
  • nieograniczona ilość domen,
  • nieograniczona ilość kont e-mail,
  • ftp, php, mysql, cron
  • autoinstalator aplikacji itp.

Napisz do nas:

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach, zapytaj nas:

Rejestracja domen z Wer.pl - wszystkie domeny w najlepszych cenach.